Translate

vineri, 24 mai 2013

P.A.R.I.S.

4Interior Shop
 
A doua zi de sedere in Franta am petrecut-o la Paris, vizitand cele mai importante atractii turistice care se puteau vedea in 8 ore. Pentru ca nu am avut mai mult timp la dispozitie ne-am facut timp doar pentru: Tour Eiffel, Notre Dame, Musee du Louvre, Moulin Rouge, obeliscul, Arcul de triumf.
 
Prin vant si ploaie ne-am indreptat prima data catre Tour Eiffel, l-am ''escaladat'' cu liftul doar pana la etajul 2 deoarece era vreme urata si mai sus era ceata ceea ce nu cred ca era favorabil vizitarii pana in varf. Visam de mult sa vad aceasta constructie uriasa de otel (324 m cu tot cu antena). A fost inaugurat acum 124 de ani (31 martie 1889) si face parte din patrimoniul mondial UNESCO din 1991.
 


Ne-am indreptat apoi catre catedrala Notre Dame pe care din pacate am putut sa o vedem doar de afara, deoarece in interior avusese loc un eveniment neplacut (un scriitor francez s-a sinucis, protestand impotriva casatoriei dintre barbati).
Notre Dame e considerata ca fiind cea mai intunecata catedrala dintre marile catedralele gotice.



Musee du Louvre este cel mai mare muzeu de istorie si arta din Franta si unul dintre cele mai importante muzee din lume, situat in fostul Palat regal Louvre.
Piramida de sticlă construită în mijlocul Curții Napoleon a fost inaugurată la 30 martie 1989. Aceasta reprezintă principala axă de circulație a palatului Luvru, fiind punctul principal de acces în muzeu. Piramida duce la subsolul muzeului unde este amenajat un vast hol de recepție din care se realizează accesul vizitatorilor la restul complexului muzeal.





 

O destinatie pe care nimeni nu o rateaza a fost Mouilin Rouge- cabaret construit in 1889 unde s-a nascut binecunoscutul dans can-can. Reprezinta o atractie turistica unde se desfasoara spectacole de musical si dans.
 
 
 
Am incheiat cu Arcul de Triumf, monument in stil roman, finalizat in 1836 si construit la comanda lui Napoleon Bonaparte in 1806. Are 50 metri inaltime si 4 statui pe fiecare stalp.
Sper sa ma reintorc in Paris peste cativa ani si sa ii acord mai mult timp pentru ca atata frumusete si istorie nu se poate digera usor in cateva ore...
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu