Translate

vineri, 14 septembrie 2012

Venetia

Am asteptat cu sufletul la gura a treia de zi concediu pentru excursia catre Venetia. Poate entuziasmul meu nu se va regasi in aceste randuri, pentru ca m-am intors in tara in care parca nimic nu merge si nimic nu este ca afara, dar totusi incerc sa retraiesc frumoasele ore petrecute in Venetia, un oras care m-a impresionat enorm.

Pentru imbarcarea pe unul din vapoarele care merge catre Venetia a trebuit sa ne facem o rezervare la una din agentii si am tot cautat pana am gasit cel mai bun pret: 389 kuna de persoana (1 euro= 7,4 Kuna).

Plecarea s-a facut la ora 8, cu un drum de 3 ore dus si alte 3 ore intors si timp de vizitat de aproximativ 5 ore si jumatate. In drumul spre oras am avut posibilitatea sa ne achizitionam de pe vapor de la ghizi oferte cum ar fi: taxi boat-ul care ne ducea pana in apropierea pietei San Marco, un pranz la un restaurant cantina (probabil compania avea contract cu acest restaurant, unde am servit paste, lasagna si spaghetti, vin, cola si apa la discretie, salata si desert), vizita la un work-shop unde am vazut cum se fabrica figurine din murano, plimbare cu oambarcatiune pe Canal Grande si intoarcerea tot cu taxi boat-ul in port. Totul a fost aproximativ 50 euro de persoana. Mai exista inca o optiune de a inchiria o gondola in care intrau 6 persoane la un pret rezonabil, insa i-am lasat pe altii, in favoarea unei plimbari rapide prin centrul Venetiei, fara ghid.

Ideea este ca timpul a fost extrem de scurt, nu stiam ce sa facem ca sa vedem mai multe locuri. Orasul era impanzit de turisti, foarte aglomerat si obositor. Insa mi-am indeplinit un vis si cu siguranta Venetia se afla pe lista de ''trebuie vizitat inca o data''.







Palatul Dogilor (San Marco), admirat din afara- Exteriorul din marmura alba si roz. A fost construit in 814, reconstruit intre: 1340-1424. Stil gotic si renascentist. Arhitecti: Filippo Calendario, Giovanni si Bartolomeo Bon, Jacopo Sansovino, Antonio da Ponte, Scarpagnino. In prezent: Muzeu
 
 

Turnul cu clopot San Marco (Torre di San Marco) din vârful căruia  se deschide o adevărată panoramă a oraşului. Înaltul turn are acoperişul din lame de bronz care reflectă razele soarelui, fiind vizibile in mare, chiar de foarte departe, având şi rol de far pentru marinari. Are 97 m si este cea mai inalta constructie din Venetia. Turnul s-a prabusit in mod neasteptat in anul 1902 si a fost reconstruit exact ca mai inainte, si chiar s-a reusit salvarea unuia dintre cele cinci clopote istorice, care inca mai functioneaza astazi (fiecare clopot era tras cu un anumit scop: in caz de razboi, moartea unui Dog, sarbatoare religioasa, etc).
 


 
Catedrala San Marco- monument cu arhitectura bizantina, impodobit cu aur si mozaic stralucitor si are destule sculpturi pentru a impresiona orice turist. Basilica a fost construita pentru a pastra moastele Sfantului Marcu Evanghelistul.
- Intrarea este libera insa este politicos sa lasati o donatie cat de mica in cutiutele din biserica.
- bagajele mai mari decat o geanta de umar se lasa la Ateneo San Basso, o fosta biserica mai jos de Calle San Basso, unde vei primi un bon de ordine.
- pantalonii scurti, fustele, bluzele decoltate sunt interzise; se plateste 1 euro pentru o bucata de material cu care sa te acoperi.
 











Turnul cu ceas (Torre dell'Orologio)- Construit in 1496, mecanismul ceasului din acea perioada inca arata ora exacta. Cele doua figuri de bronz, cunoscute drept „Maurii” din cauza culorii lor intunecate, se rotesc pentru a indica ora.







 
 Figurina realizata de un mester la work- shop.
 
 
Caffe Florian- cea mai veche cafenea din lume inca in functiune, deschisa in decembrie 1720, al carui prag i-au trecut nume celebre: Casanova, dramaturgul Carlo Goldoni, Lordul Byron, poetul Goethe, Chateaubriand, Charles Dickens, Marcel Proust, Modigliani...



...am mai punctat un obiectiv pe harta emotiilor pe care sper sa il revad si pentru care sa imi fac timp macar cateva zile. Fotografiile au fost atat de multe din care mi-a fost extrem de greu sa aleg ceva reprezentativ.

Venetia, un oras care se mandreste cu oamenii sai ''venetieni'', cu turistii atrasi de istoria sa, lipsa masinilor, sticla de murano, sutele de gondole, apa la superlativ, imi va ramane la suflet pentru mult timp. Recomand aceasta destinatie cu mare drag!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu